Projecten en activiteiten SEVON

Een greep van de projecten met haar activiteiten die SEVON zoal heeft uitgevoerd.

Waddinxveen, 2008 – heden:

In samenwerking met Natuurmonumenten het behoud en onderzoek bij een kraamverblijf meervleermuizen (Coenecoop kolonie, https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/coenecoop-kolonie)

*           Nederland, 2018 – heden:

Ondersteunen van het initiatief www.gebouwbewonend.nl. Met dit initiatief worden de verblijfplaatsen van vleermuizen in gebouwen letterlijk “in beeld” gebracht.

*           Munnikeburen, 2018 – heden:

Eigenaar heeft overlast van kolonie meervleermuizen in vakantiehuis. Hulp bij het vinden van vleermuisliefhebbende huurders.

*           Nieuwveen, 2017 en 2018:

Woningbouwvereniging wil overlast huurders voorkomen. Actie om uitsluiting vleermuizen en gierzwaluwen te voorkomen.

*           Heeg, 2018 – heden:

Handhavingszaak. Woningbouwvereniging wil huizen renoveren en heeft met vleermuizen geen rekening gehouden.

*           Lemmer, 2018 – heden:

Woningbouwvereniging wil huizen renoveren. Begeleiding en zoeken naar alternatieven.

*           Ransdorp, 2018 – heden:

Begeleiding renovatie woningen met kraamverblijf meervleermuis. Hulp bij zoeken naar alternatieven.

*           Valkenburg, 2016 – 2018:

Vleermuizen in Valkenburgse mergelgroeves betere bescherming bieden.

*           Lelystad, 2016 – heden:

Hulp bij overlast kolonie meervleermuizen. Proberen uitsluiting te voorkomen in samenwerking met Landschapsbeheer Flevoland.

*           Noord-Scharwoude, 2017 – 2018:

*           Limburg, 2011 – 2016:

Onderzoek naar het voorkomen van de Bechsteins vleermuis, voorlichting geven over bosbeheer voor vleermuizen, vleermuiswerkers opleiden en opstarten monitoringsproject.

*           Leeuwarden, 2016:

Preventief voorkomen van overlast door kolonie meervleermuis en

begeleiding renovatie huis. In samenwerking met provincie Friesland en landschapsbeheer Friesland.

*           Workum, 2017:

Handhaving, woningbouwvereniging wil huizen renoveren en is vergeten met vleermuizen rekening te houden.

*           Paasloo,  2016:

Handhaving, eigenaar is vleermuizen vergeten bij bouw.

*           Tjerkgaast, 2011:

Handhaving, eigenaar van de kerk is vleermuizen vergeten bij de renovatie. Hulp geboden bij renovatie zodat dit vleermuisvriendelijk wordt opgelost. In samenwerking met provincie Friesland en Landschapsbeheer Friesland.

*           Limburg, 2009-2010:

In dit onderzoek werd gezocht naar voortplantingsgebieden van de Bechsteins vleermuis in Nederland en Vlaanderen

*           Werkendam, 2009:

Handhavingszaak. De eigenaar is vleermuizen vergeten bij verbouwing. Actie om uitsluiting vleermuizen en gierzwaluwen te voorkomen.

*           Grou, 2009: